Sla navigatie over

Gemeentebestuur Hamme profiteert van andermans inzet en moed i.v.m. knijtenplaag

Het is door de tussenkomsten van de fractie Open Vld dat het gemeentebestuur van Hamme enige informatie geeft en toegeeft dat er een ernstige knijtenoverlast is.  Het is door de moedige en krachtdadigheid van Waasmunster tijdens het jongste overleg met de Vlaamse Waterweg , dat er een halt is toegeroepen aangaande het doorbressen van dijken o.a. plan Vlassenbroek waarbij Moerzeke (Kille) bespaard zal worden van de knijtenoverlast.

Hamme was ook aanwezig op dat overleg samen met Waasmunster en Temse, maar volgens onze waarnemend burgemeester kwam Hamme daar niet ter sprake ! Begrijpen wie kan !  Waasmunster heeft de moed gehad en gedreigd met juridische procedures in deze problematiek, terwijl het tamme Hamme de kans alweer heeft gemist om ook duidelijk een halt toe te roepen en het welzijn van zijn betrokken inwoners te verzekeren.

De huidige Open Vld-fractie en vanaf december 2024 Lokaal Liberaal zal deze problematiek verder opvolgen én het welzijn van de betrokken inwoners knijtenvrij houden.

Guy Bogaert-De Clercq, gemeenteraadslid
Miet Moernaut, ondervoorzitter Lokaal Liberaal

Plaats als eerste een reactie

Controleer je email om je profiel te activeren